Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Aan de wijze en de snelheid van antwoord herken je de politicus

Slechts een paar dagen geleden een mailtje gestuurd naar Laurette Onkelinx, minister van volksgezondheid, over een koninklijk besluit dat 'in de maak' is (maar pas volgende legislatuur zal ondertekend worden).   En gisteren al antwoord gekregen, ondertekend door minister Onkelinx.  Het antwoord was naar wens, dat is natuurlijk positief, maar wat ik vooral kan appreciëren is de snelheid van feedback.  Onkelinx haar partij is zeker niet de mijne, maar er zijn politici van andere partijen die ik al maanden geleden een vraag heb bezorgd en nog steeds niet hebben geantwoord.
Zelf ben ik erg gevoelig voor het krijgen van een antwoord op een gestelde vraag, ook al zou het antwoord mij misschien niet aanstaan.  Voor de burgers van Hoegaarden is dat hetzelfde.  Normaal krijgt iedereen een antwoord.  En als ik het zou vergeten zijn, mag je hoogstpersoonlijk in de Bleystraat aan mijn oren komen trekken....