Pagina's

vrijdag 1 mei 2009

arbeidsmarkt open voor nieuwe Europeanen

1 mei staat voor mij gelijk aan romantische quality time met mijn echtgenoot, die Nederland altijd al een paar dagen voor koninginnedag ontvlucht. Optochten op 1 mei zijn niet aan mij besteed, dan stap ik liever een 15-tal km aan zee, zoals we vandaag hebben gedaan. Of nog beter 2 km in de zeer mooie processie van Hauthem volgende zondag op maat van de vertrouwde klanken van de VML. En toch was het voor mij een feestdag op vlak van ARBEID : eindelijk, sinds vandaag, mogen nieuwe Europeanen op een legale manier werken zonder arbeidskaart. Ik heb op mijn werk al tientallen Polen, Slovaken enz... die perfect Nederlands spraken, al heel wat ervaring hadden een job moeten weigeren omdat ze gewoon niet mochten werken door de zeer ongelukkige regelgeving op dit vlak. Wij hebben 1000 vacatures op Groep KVLV. De nieuwe Europeanen zijn zeker welkom.