Pagina's

woensdag 27 mei 2009

klik eens naar...

Onze bib heeft een toffe blog. Mooi berichtje over het kunstenfestival in Watou. Daar zou ik deze zomer graag naartoe gaan.
Op de bibblog van Hoegaarden kan je ook lezen welke werken ze 'in portefeuille' hebben die verwant zijn met Watou. Allemaal poëtische werken.
En wat staat er tussen dat poëtisch biblijstje : 'la divina comedia' van Dante Alighieri. Verplichte lectuur eerste jaar Wijsbegeerte en Letteren. Wij hebben nog 2 exemplaren in ons zeer origineel boekenrek zitten. Als je samen studeert, heb je al die boeken in het dubbel. In een volgend leven trouw ik met een romanist of historicus, dan heb ik tenminste eens wat andere lectuur.
Op de foto : het boekenrek van de familie Landsheere-Lefevre is eigenlijk geen boekenrek, maar een enorme petrel (is dat wel correct Nederlands??). Architect Hugo wist niet wat hij hoorde toen ik hem zei dat dat niet mocht bepleisterd worden, omdat dat als boekenrek moest dienen. Probleem is ook wel een beetje dat ik mijn man nodig heb om er een boekske uit te halen (ik moet nog groeien).