Pagina's

zondag 10 mei 2009

bier, bier en nog eens bier....

Tja, nu in de krant heeft gestaan dat ik opgenomen ben in de biergilde, denken de mensen dat ik alles weet over bier en willen ze mij zelfs 'blind' laten proeven.
Maar ik ben op dieet (ik wil Bierbeeks burgemeester Marc Cardoen achterna !). Bierdrinken mag niet van mijn 'kilootjemindercoach' van de CM die mij elke dag een coachend mailtje in mijn mailbox bezorgt. Daarom beperk ik mij in die situaties tot het uitpluizen van het etiket, het ruiken aan het glas en hooguit 1 nipje (erg, hé...).
Wat hebben we nu vandaag bij 'Schoenke' (Venetiaen) op het terras geleerd van den André ? Hij had een nieuw bier Hopus en... dat blijkt ergens in Wallonië gebrouwen worden door brouwerij Lefebre. André zal, op mijn vraag, aan de brouwer vragen of er geen schrijffout in de naam zit, of het niet Lefevre moet zijn.
En speciaal voor mij heeft André een bodempje godendrank uitgeschonken : Mariage parfait, een speciale geuze op zeer gelimiteerde oplage, met een houdbaarheidsdatum tot 2027 (dan ben ik 64 !). En wat een prachtige naam... en lekker... Dat kan ik wel echt appreciëren : een cafébaas die net als een sommelier zo lyrisch uitleg kan geven over de verschillende bieren die hij in zijn kelder heeft liggen. En dan was er ook nog iets met een speciale Leffe (ruby of zo ?), die werd door de burgemeester en de OCMW-voorzitter voorgeproefd.
Op de foto :
gezellig op het terras bij Schoenke met een aantal CD&V'ers.
Marriage parfait, gepresenteerd door André (Schoenke) van de Venetiaen. Geweldige naam, maar ik hoop wel dat de houdbaarheidsdatum van mijn Mariage Parfait met mijn grote liefde thuis NOG verder in de tijd is.