Pagina's

vrijdag 9 oktober 2009

Hoegaarden in het jaar 1995

Buurvrouw Lea heeft samen met het boek van Kempeneers mij ook een filmpje meegebracht waarvan ze toch vond dat ik dat als schepen van toerisme moest gezien hebben. (Gelukkig zorgt er iemand voor mijn culturele opvoeding in Hoegaarden...) 44 minuten ! Het leven was toch iets trager toen. Ter vergelijking... het promofilmpje van de revue duurt maar een paar tientallen seconden... maar heeft eigenlijk hetzelfde resultaat. Het filmpje was leuk. Samen met MGL (=Mijn Grote Liefde) met de vingers op het scherm zitten als we iemand herkenden (15 jaar jonger én met een heel andere mode). Wijlen Frans Huon gaf een geschiedkundige uitleg. Journalist Achiel Baeken en huidig burgemeester Jean-Pierre Taverniers samen met onder andere huidig burgemeester van Tienen Marcel Logist, met vroeger parlementslid Trees Merckx en met toenmalig PR-man van de brouwerij op de Hoegaarden fietsroute. De leden van het zangkoor, de apostelen,... iedereen werd gefilmd. Leuk om te zien én gezellig... allemaal samen achter mijn laptop aan mijn keukentoog. En dan maar roepen... ik ken die ... en die...en die....