Pagina's

woensdag 14 oktober 2009

Week van het bos, Mariadal op bezoek in De Tuinen

Sinds ik schepen van leefmilieu ben, heb ik 'iets' met diertjes. Ik ben al naar vuurvliegjes gaan kijken, ik ben door iemand van de milieuraad uitgenodigd om in zijn schuur op de loer te gaan liggen voor een speciale uil, we nemen maatregelen ten gunste van het 'vliegend hert' (zie vorige berichten), er zijn subsidies voor zwaluwen en...in de week van het bos gebeuren er in De Tuinen allerlei activiteiten rond diertjes (en plantjes). Het Mariadal volgde een educatief DOE-programma bij Elke en Carolien, die hun handen vol hadden met het jonge geweld. Ik was er per toeval tussen geraakt, heb mee een gepofte kastanje gegeten en ... ben er dan van tussen geMUISt.
Op de foto : de handjes waren koud geworden door het zoeken naar (kriebel)beestjes en plantjes. Het vuur was eigenlijk voor de kastanjes, maar was ook lekker warm om de handjes te verwarmen.
Het educatief programma is een experiment. Nadien wordt geƫvalueerd of dit wordt opengetrokken naar andere scholen.