Pagina's

zaterdag 31 januari 2015

Heerlijke boodschappenvoormiddag in Hoegaarden centrum

Volgens de statistieken is de winkelruimte in Hoegaarden gedaald.  Dat kan wel best zijn, er hebben een aantal grote oppervlakte winkels hun deuren gesloten, zoals HoeGarden en bloemist Sterckx, dat beïnvloedt de cijfers qua oppervlakte winkelruimte aanzienlijk. 
Maar toch, ik heb deze voormiddag genoten van mijn boodschappen in Hoegaarden : te beginnen met een doos Dafalgan bij de apotheker (geen kater hoor ! gewoon wat ziekjes), daarna naar de krantenwinkel voor een Standaard die al uitverkocht was om 10 u.  Tja, wij hebben sinds een half jaar een abonnement voor 2 jaar op De Morgen (omdat Marie een gratis fiets wou - die ze toch telkens laat pikken in Gent).  Het was een zeer warm onthaal in de krantenwinkel.  Ik kreeg er een gratis soep aangeboden aan de gezellige koffiebar.  Binnenkort hebben ze ook latte's, want de uitbater studeert voor 'barista'.  Ik heb hem gevraagd om dan ook mijn favoriete 'latte o lus' aan te bieden, leren kennen bij Ma Façon in Tienen, the place to be voor het hippere publiek van mijn leeftijd en veel jonger.  Ik ben verliefd op de lange zware tafel, op de vriendelijkheid van de uitbaatster en op de heerlijke kaart speciale koffies en latte's.  Peter vindt het spijtig dat ze geen 'italian coffee' aanbiedt, maar ze gaat er verandering in brengen en wat flessen amaretto voorzien.
Terug (mentaal) naar Hoegaarden.  In de krantenwinkel hebben ze nog een voorraad Charlie Hebdo's.  Laura had deze week er al 3 exemplaren van gekocht en er liggen er nog voor de liefhebbers.  Laura denkt dat ze er de belegging van haar leven mee gedaan heeft.  Ik denk het niet.  Er zijn 5 miljoen exemplaren van verkocht...
Na het gezellig babbeltje met bezoekers in krantenwinkel 'Gazet van Hoegaarden' ben ik naar de beenhouwer gegaan voor mijn varkensvlees voor in de overheerlijke (vond ik zelf toch) goulash die ik ging klaarmaken.  Ook daar 'quality time' met de klanten.  Boodschappen doen in Hoegaarden is een sociale gebeurtenis. 
Van daar ben ik naar de Wereldwinkel gegaan : 2 zakken rietsuiker, superlekker in de heerlijke anti-griepdrankjes die ik maak.  Een gezellig babbeltje over de opleiding herborist die de vrijwilligster van vandaag aan het volgen is.  En tenslotte naar de Carrefour in de Tiensestraat voor de groenten voor mijn goulash.  
In de namiddag nog naar de drankencentrale in Overlaar geweest voor 2 grote flessen Karmeliet om de sympathieke man te bedanken wiens camionette we mochten gebruiken om een afgedankte zetel uit Meldert te verhuizen naar het huurhuisje van mijn dochters in Gent.  Onze dochters, ze weten ons wel bezig te houden....
In alle geval... Shoppen in Hoegaarden, voor mij was het een mooie voormiddagactiviteit.  Ik heb ervan genoten.  Zeer persoonlijke service, veel aangenaam gezelschap. 
En de goulash : super geslaagd !  Mijn dag ook trouwens.  Aangenaam wonen in Hoegaarden.  Ik heb hier alles wat mijn hartje (en mondje) begeert.