Pagina's

zaterdag 24 januari 2015

tip voor duurzaam en goedkoper leven : maak zelf je speelgoed


Upcycling, hergebebruik, weggeven, delen.... het is echt iets van deze (crisis)tijd.  Op KVLV zijn we er al een paar jaar mee bezig.   Persoonlijk ben ik er een grote fan van, net als mijn dochters.  Als de sneeuw het toelaat (het is 3 km stappen van het station), ga ik straks met mijn dochters (ondertussen terug 'uit examenmodus') naar het festival REused in OPEK in Leuven.  Allerlei hergebruik tips, workshops enzovoort.  Een aanrader voor de liefhebber.
Professioneel zijn de Huizen van het Kind momenteel helemaal mijn ding.  Ontmoeting tussen jonge ouders is er heel belangrijk.  Een workshop 'zelf speelgoed maken', dat zou eigenlijk helemaal zijn plaats vinden in zo'n Huis van het Kind, vooral omdat zo'n Huis zich vooral richt naar de gezinnen die het wat moeilijker hebben.
Maar los daarvan, ook thuis kan je gewoon zelf speelgoed maken.  Samen met je kind, dat is het leukst van al.

Meer voorbeeldjes :
http://www.pinterest.com/speelgoed020/speelgoed-zelf-maken/