Pagina's

zondag 1 februari 2009

fietsen 123

Als voorstander van duurzaam toerisme, wil ik toch even de Hollandse e-nieuwsbrief 'fietsen 1-2-3' in de kijker zetten. Op reis gaan laat normaal gezien een zwaar-negatieve ecologische voetafdruk na, zeker als je met het vliegtuig reist. Ik ben zelf niet zonder zonden, ik vrees dat mijn zomervakantie ook weer voor veel C02-uitstoot zal zorgen. Maar op reis gaan, kan ook positief zijn voor het milieu. In sommige gevallen is reizen zelfs milieuvriendelijker dan thuisblijven, zo staat in de Nederlandse fietsbrief vermeld. De enige voorwaarde is dat je het met de fiets doet én dat je onderweg kampeert. Ze hebben gelijk ! Voor de echte fietsfan : je kan je gratis abonneren op de fietsbrief via volgen de site : http://www.fietsen123.be/ . Werkelijk alles over de vakantie op de fiets. ik zou wel willen deze zomer, maar mijn pubergirls willen absoluut naar een zonnig oord en daar raak ik niet met de fiets...