Pagina's

maandag 23 februari 2009

morgen kaarsje uit

Morgen jarig. Naar het schijnt staat dat zelfs op Facebook, heb ik net in de winkel gehoord. Voor mij een dag zoals een andere, gewoon in Wijgmaal bij de KVLV-collega's wat ongezonde dingen naar binnen werken ter gelegenheid van mijn (veelteveelste) verjaardag. Onlangs had ik met mijn lieve echtgenoot, die even oud is, een discussie over onze leeftijd. Ik dacht dat we een jaar jonger waren.
Maar soit, 1963 was een boeiend jaar, ook op muzikaal vlak. 'The Animals' en 'the Kinks' werden een groepje, the Beatles hadden hun eerste LP, the Rolling Stones hun 1ste single. Philips lanceerde de Musicasette op de Berlin Funk Ausstellung. Hits in dat jaar waren : 'Love me do' en 'I want to hold your hand' van the Beatles. Ook nog : 'If I had a hammer' van Trini Lopez.
En 1963 was een zeer strenge winter. Op 24 februari was de elfstedentocht aan de gang.