Pagina's

zaterdag 14 februari 2009

nu al lente in de Bley

't heeft niets met Valentijn te maken, want mijn grote liefde keert pas vanavond terug uit Nederland, maar toch is de lente hier al ingetreden. In Bley 21 heerst er namelijk een microklimaat. Het is hier altijd een beetje warmer dan in de rest van het land. Als ik een webcam zou hebben, ik zou het kunnen bewijzen. Een aperitiefje (weliswaar op mijn eentje) op mijn zuidgericht, ingesloten terras, daarna een zomers slaatje met de dochters. Dat slaatje ben ik met fiets en rugzak gaan kopen in de Légume ; er zijn hier zeer veel Hoegaardse getuigen van. En dan ben ik vanmorgen al gaan joggen, want dat ga ik vanaf vandaag 2 keer per week doen. Gaan joggen is trouwens een must voor elke lokale politicus. Zo zie je het dorp op zijn best.