Pagina's

donderdag 12 februari 2009

klein maar dapper

Ik kan senator Sabine de Bethune helemaal volgen : de nieuwe lengte-eis bij de politie is discriminerend In een recent afgesloten protocol tussen de Minister van Binnenlandse zaken en de politievakbonden werd de minimumlengte als selectiecriterium verhoogd van 152cm naar 160cm. CD&V-senatrice Sabine de Bethune vindt dit een discriminerende maatregel, in het bijzonder voor vrouwen. ,,Alvast wat fitheid, uitstraling en gezag betreft, kan niet gesteld worden dat die van de lengte van een persoon afhangen'', aldus de senatrice. Zelf ben ik tot mijn 25 jaar 1,60 cm geweest, maar ben nadien nog een centimeter gegroeid (is een paar keer vastgesteld!) En ik heb ook mijn eigen theorie over kleine mensen : kleine mensen 'steken altijd een tandje bij', willen bewijzen dat ze meespelen in de grotemensenwereld door zich te onderscheiden van andere mensen. Voorbeelden van 'grote kleine' mensen : Napoleon, Sarkozy.... Ik vind minister Depadt normaal een toffe kerel, maar deze regel is erover...