Pagina's

dinsdag 10 februari 2009

tips voor een goede liefdesbrief

Gelezen op de website van het vrt-nieuws : Italiaanse wetenschappers hebben de vermoedelijk oudste handleiding voor liefdesbrieven ontdekt. Dat gebeurde in Verona, de stad van Romeo en Julia. Wil je de tips voor een goede liefdesbrief lezen : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur+en+media/090209_boek_liefdesbrieven Mijn 2 pubers krijgen/schrijven geen liefdesbrieven meer. Die chatten of SMS-en met het hun grote vlam(men). Spijtig. Los van de liederlijke taal kon je een liefdesbrief parfumeren, bloemetjes in de omslag steken , hartjes bijtekenen, stiekem een zoen op geven... Ik schreef in mijn jeugd al wel eens een liefdesbriefje én ik kreeg er ook graag (als het van de juiste was tenminste). Meestal werden de brieven niet opgestuurd, maar meegegeven aan een vriend(in) van 'de' grote vlam, die op die manier werd betrokken bij het complot. Romantisch toch... Maar nu is het gedaan met die rituelen. Verliefd zijn is voor de jeugd niet meer wat het was...
Binnenkort moet de echte liefdesbrief beschermd worden als erfgoed.

Op de foto : ook mijn grote liefde werd veroverd door de 'ultieme' liefdesbrief (en vele karamelleverzen...)