Pagina's

zondag 9 maart 2014

Agenda nieuwe week

Wat een drukte volgende week.
Maandag naar gemeeentehuis.  Samen met de milieudienst ons alternatief voorstel op vlak van de zwerfkattenproblematiek in Hoegaarden verder uitwerken.   ’s Avonds schepencollege, waardoor ik (alweer) het provinciaal bestuur van CD&V moet missen.
Dinsdagvoormiddag naar Gooik voor de Stuurgroep Huis van het Kind Pajottenland.  In de namiddag projectvergadering(en) in Wijgmaal.  ’s Avonds gemeenteraad.
Woensdagvoormiddag naar het provinciehuis voor toelichting Huizen van het Kind (en hoe kan de provincie ons daarin ondersteunen).   Weer met 3 petten (Landelijke Kinderopvang, Kind en Preventie, schepen Hoegaarden).   Hoe we in Hoegaarden met het nieuwe decreet Huizen van het Kind zullen omgaan, is helemaal niet duidelijk.  We hebben als kleine gemeente zelf geen consultatiebureau Kind en Gezin op ons grondgebied (wat een minimumvereiste is voor een Huis van het Kind); vermoedelijk zullen we op termijn op zorgregioniveau werken.  Bij Kind en Preventie, het grootste organiserend bestuur voor consultatiebureau's, waren we voortrekker voor de verschillende ‘pilootprojecten’ Huizen van het Kind.  Het is in dat kader dat ik mijn standpunt in de commissie Welzijn van het Vlaams Parlement mocht gaan toelichten, ter voorbereiding van het decreet dat ondertussen in voege is getreden.
Woensdagnamiddag beleidsoverleg op het werk.
Donderdag vergadering op het gemeentehuis over De Tuinen.  Dankzij een lieve collega die mijn presentatie  in Lochristi wil gaan geven in mijn plaats, kan ik voorrang aan Hoegaarden geven.  In de namiddag pensioenviering in Wijgmaal van een zeer uitzonderlijke college.  Ik zal haar missen.
’s Avonds raad van bestuur van vzw De Tuinen van Hoegaarden.
Vrijdagvoormiddag Raad van Bestuur van Kind en Preventie in Brussel.  In de namiddag een paar vergaderingen in Brussel.
Om 18 u  vernissage van Border-Line in Jodoigne, het grensoverschrijdende leaderproject rond hedendaagse kunst, met deelname van Hoegaardse kunstenaars.  Ik mag er een toespraak houden vanwege het Leadergebied Hageland.  In het Nederlands, met een snuifje Frans, zo wordt dat gevraagd....