Pagina's

donderdag 20 maart 2014

Minister Koen Geens heeft hoopvol nieuws voor de Arco-coöperanten (ben er zelf één van)

Koen Geens : De vorige regering heeft zoals u weet een waarborg voor de Arco-coöperanten gestemd. N-VA stemde niet mee. Samen met mijn partij zal ik blijven vechten om de staatswaarborg voor de coöperanten overeind te houden. 
Ik heb hiertoe bijkomend juridisch advies ingewonnen. Deze analyse toont aan dat Europa de waarborg niet op de helling kan zetten !
Ik stelde vandaag vast in het Parlement dat sommigen blijkbaar uit zijn op de vernietiging van de waarborg. 
Wij niet. Wij zullen blijven vechten, ook na de verkiezingen. Het toekomstig regeerakkoord moet voorzien in een sluitende oplossing in het onwaarschijnlijke geval dat het toch nodig zou blijken.
Ook in Hoegaarden hebben heel wat inwoners Arco-aandelen.  Het werd door de banken verkocht als een 100% veilige belegging die investeert in sociale doelen.   Als ex-bankier (lang geleden!) zag ik er ook geen enkel risico in. Ik duim mee voor allle Arco-coöperanten.