Pagina's

woensdag 21 maart 2012

'De tweede is lekkerder'.... de naam van mijn zelf samengesteld likeurtje op de nacht van de Geschiedenis





Leuke Nacht van de Geschiedenis bij Davidsfonds Hoegaarden.  Ik heb een geweldig pittig (ORANJE !) likeurtje samengesteld dat ik ga 'op fles trekken' voor mijn 50-jaren feestje volgend jaar.  Ik ben een scheikundige nul, dus ik heb vooral op gevoel gewerkt, zonder echt te meten en te wegen....
Ik geef u mijn geheim recept : half flesje droge alcohol, half flesje zoete alcohol, 1% saffraanextract, 1% kaneelextract, 1% sinaasextract en een druppeltje anijs.   Het rook heerlijk, helemaal géén heksendrankje, en het was zeer lekker.  Ik kreeg zelfs een etiketje (zie foto).  Het nummer van mijn product is 2012/12.  Je kan het bestellen in 't Nieuwhuys (grapje!), nee, je krijgt het van mij als ik 50 wordt.  Een tweede brouwsel dan weliswaar, want we hebben in goed gezelschap in't Nieuwhuys mijn flesje 'de tweede is lekkerder' soldaat gemaakt.  De naam werd uitgevonden door 2 KAV-dames (foto).