Pagina's

donderdag 29 maart 2012

Mijn voorlopig geheimpje werd ontdekt door een Hoegaardienne (met vaart)

Trouwe lezers weten dat ik begin juni tot voorzitter van een grote vzw zal aangesteld worden (naast mijn deeltijds werk bij Landelijke Kinderopvang en mijn 200% schepenschap in Hoegaarden).  Ik wou de naam van de vzw nog niet meedelen omdat ik de algemene vergadering van 5 juni wou afwachten.  Maar vandaag kreeg ik al een mailtje van Nicole (Brouwerij Lorierstraat) om mij te feliciteren.  Het bericht stond al in de 'Vrouwen met Vaart', het ledenblad van KVLV, zonder dat ik het wist.
En het toppunt is : per ongeluk staat mijn schepensjerp van Hoegaarden mee op de foto.  En mijn kleedje met oranje bolletjes enzovoort.  De layoutdienst heeft gewoon een foto van mezelf gebruikt in een hele andere situatie.  Maar soit.  Het gaat over het nationaal voorzitterschap van Kind en Preventie.
Kind en Preventie (meer gekend als 'de weeg') is een samenwerkingsverband tussen KVLV, KAV, Markant en de CM.  Zij organiseren de consultatiebureau's van Kind en Gezin.  Kind en Preventie is het grootste organiserend bestuur van Vlaanderen op vlak van consultatiebureau's. Hiervoor werken ze met 4000 vrijwilligers en 100 personeelsleden over gans Vlaanderen en Brussel.  En het voorzitterschap is geen papieren functie, dat heb ik de laatste weken mogen merken tijdens het meelopen met de uittredende voorzitster, Nik Van Gool, die sinds dit weekend nationaal voorzitster van KVLV is geworden.   Of zoals het vandaag in een vergadering werd gesteld : de voorzitster moet niet zetelen, maar besturen, managen.  Gelukkig maar, want zetelen daar ben ik niet goed in (Ik heb geen zittend gat).
In alle geval, ik ben erg vereerd dat ik met unanimiteit van stemmen wordt voorgedragen aan de algemene vergadering.  De vzw is in volle verandering.  De dienstverlening ook, die wordt veel breder.  Ik zie het helemaal zitten.
Meer info : www.kindenpreventie.be.