Pagina's

maandag 13 oktober 2014

Agenda deze week

Weer een heleboel dubbelboekingen en te korte dagen

Maandag eerst naar de garage (één van mijn lichten werkt niet).  Daarna halve dag vorming rond de nieuwe sociale kaart van Vlaams-Brabant.  In Tienen, dat is al positief qua verplaatsing.  In de latere namiddag naar gemeentehuis  's Avonds schepencollege.

Dinsdag begeleid ik een onthaaldag voor nieuwe kinderbegeleidsters in Wijgmaal.  Hierdoor mis ik een aantal andere vergaderingen.  Maar medewerkers in de kinderopvang liggen mij nauw aan het hart, dat gaat voor.  In de vooravond naar het gemeentehuis en 's avonds naar de gemeenteraad.  Je bent welkom.

Woensdag naar het gemeentehuis.  Al heel vroeg in de ochtend een overleg met Portiva, onze interbemeentelijke archeologische dienst.   's Avonds Raad van Bestuur van Ecowerf.

Donderdagvoormiddag moet ik naar Brussel voor een overleg met de kinderopvangsector.  In de namiddag naar Antwerpen, om de taalprojecten van Landelijke Kinderopvang te bespreken.  Taalstimulering van baby's en peuters is erg belangrijk, het heeft een invloed op hun verdere ontwikkeling.  Vandaar dat ook de bib van Hoegaarden heel actief is rond dit thema.  Je kan nog steeds voorleesrugzakjes uitlenen om met je baby of peuter actief bezig te zijn op vlak van taal.
's Avonds ben ik vrij !  Houden zo !.

Vrijdag naar Brussel voor het dagelijks bestuur van Kind en Preventie, een organisatie die permanent in transitie is..... Nieuwe decreten, uitvoeringsbesluiten en besparingen.  Als voorzitter vergt het een oefening in flexibel denken.... en dat zal nog wel de komende 5 jaar zo zijn.

En op het eind van de werkweek ? Dan ben ik om bij elkaar te vegen.  Ik hoop dat toch een paar van mijn gezinsleden hun agenda vrijhouden om een spaghettieke in 't Nieuwhuys te gaan eten.