Pagina's

vrijdag 29 juni 2018

Gepicknickt met 2 fietsende toeristen aan bakker Sven in de Doelstraat






Het leven zit vol verrassingen.  In vakantietijd 'laat ik het mij overkomen'.  Loslaten en laten gebeuren... het leven op zijn mooist in volle zomer.
Hoe leuk en lekker was vandaag mijn ontmoeting aan bakker Sven (op het muurtje aan de St Franciscuskapel) met deze 2 fietsers die spontaan hun smurfentaart met mij gedeeld hebben.   Het was hun middagmaal. 
 Vanmorgen waren ze vanuit Heist op den Berg vertrokken, dan richting Namen om dinsdag in Parijs aan te komen.  Met tent en al.  Ze kregen hun smurfentaart niet op (bakker Doelstraat) en ik heb hen daar maar geholpen.

Na de smurfentaart gingen zij richting Venetiaen, maar daarvoor heb ik gepast, want... ik moest mijn fietszakken pakken voor mijn meerdaagse fietstocht naar Moergestel.  
Het geeft een zekere verbinding, de fietsende toeristen, zeker nu ik zelf de fietsvakantie heb ontdekt... ik heb weer heel wat praktische fietsreistips gekregen. 

Enfin soit, ik ben er 5 dagen tussenuit.  Ik ga de fietsknooppunten 'bedwingen'. Morgen om 6 u de fiets op om voor het avondeten in de abdij van Postel toe te komen.  En de paters... die eten al om 17.30 u.  A ja...er wordt verwacht dat je vooraf ook nog de Vespers meedoet.

120 km Hoegaarden/Postel.  Zonder de weg kwijt te raken.  Gelukkig heb ik een paar goede gidsen.  Zelf zorg ik voor gesmeerde boterhammen.   Tot daar mijn meerwaarde bij het plannen van de fietstocht.

Donderdagavond terug in Hoegaarden, over Tongerlo (na de boterhammen met confituur als ontbijt in de abdij) over Leuven en Meldert terug in Hoegaarden.  Op tijd voor de Parkhappening in het Paenhuys.   Vakantie dicht bij huis én basic, meer moet dat niet zijn.  Ik word er gelukkig van.