Pagina's

dinsdag 12 maart 2019

Het Compostela seizoen in Hoegaarden is al even bezig....

tja, sommige Compostelagangers zijn er wel vroeg op het jaar bij.  Vaak komen ze van Nederland en is het zomer eer ze in Compostela te voet aankomen.

De eerste 3 werden door Liesbeth al afgevinkt, de 4de (dat we weten.... er zijn er altijd meer) komt vanavond toe bij fervent Compostelagangster Marina.

Zoals je weet, ligt Hoegaarden op de kruising van twee Compostelaroutes, de Via Monastica en de Via Brabantica (de laatste loopt ook over Meldert).

Ook vanuit Hoegaarden zijn er altijd inwoners die de tocht aanvatten, te voet of met de fiets.
En... door een samenloop van allerlei omstandigheden, én met het oog op een fijn (Hoegaards) stapgezelschap, ga ik in de zomer ook te voet naar Compostela.  Het begon met 2 en het eindigde met 7.  Ik kijk ernaar uit, ondanks huidige voetfracturen enz.  We doen w
eliswaar alleen het laatste traject van 120 km, op de Via Portugese.   Maar kom, het is een begin.  ALS ik ooit tijd heb, fiets ik heel zeker het volledige traject van Hoegaarden naar Compostela.  Maar daar moet je al snel 6 weken voor uittrekken.   Zo veel tijd heb ik meestal niet...