Pagina's

zaterdag 24 januari 2009

kussen, tourneekes betalen of dansen ?

Tja, op de CD&V-site zijn ze precies aan het uitzoeken welke vaardigheden een gemeentelijke politicus moet hebben om goed te functioneren. Verleden week vond de site dat we goed moesten kunnen kussen. Dat kan ik ondertussen al, daar heb ik een paar bijlesjes voor genomen. Deze week vindt de site dat we moeten kunnen op café gaan en rondjes geven. Wat gaat het volgende week zijn ? Op ons hoofd gaan staan terwijl we een liedje zingen ? Daar zijn toch nog geen foto's van bij mijn weten. Wél van het zingen, ook van op mijn hoofd te gaan staan, maar toch niet beide tegelijk. (Alhoewel, zie bijgevoegde foto... misschien dus toch...) MAAR hier komt de waarheid van een groot ervaringsdeskundige, namelijk onze burgemeester. Hij heeft mij toevertrouwd dat ik mijn energie niet moet steken in leren kussen, noch in leren drinken, maar wel in LEREN DANSEN !! Als ik nu aan iets een hekel heb, dan is het wel aan het obligate walsje enzovoort op politieke bals. Bovendien , ik kan niet dansen en ik wil het ook niet leren. Ik sta graag met beide voetjes op de grond. En wie al ooit de pech gehad heeft om met mij te willen dansen, weet dat dat het veiligst is. Andere vaardigheden voor een politicus wil ik best leren, maar het dansen, daar maak ik een kruis over. Ik ben er zeker van dat er volgende week weer andere vereiste vaardigheden op de CD&V-site staan. Er wordt nu eenmaal verwacht dat we polyvalent zijn.... Misschien volgend weekend iets over de vaardigheden 'ijver' of 'het goed kunnen uitleggen' of 'gelijk willen krijgen' (ook als je het niet hebt...) http://hoegaarden.cdenv.be/Nieuwsbericht.5934.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=16060&tx_ttnews[backPid]=5947