Pagina's

zondag 14 november 2010

Gelukkige verjaardag aan de VML Hoegaarden (150 jaar jong)

Vandaag, 14 november 2010, is het net 150 jaar geleden dat de harmonie De Vrije MuziekLiefhebbers werd opgericht.  De idee om een harmonie te stichten kwam van 3 gemeenteraadsleden.  Op 14 november 1860 gaf burgemeester Putzeys zijn toestemming.   Sindsdien kan er geen processie of feestje voorbijgaan of de harmonie is er bij.  Het eerste briefje dat ik in mijn brievenbus vond toen ik in Hoegaarden kwam wonen, was van de VML.  Louis Laermans had gezien dat ik twee kinderen  had en... hij vond dat ze er nogal muzikaal uitzagen.... en of ze niet bij de harmonie wilden komen.   Spijtig genoeg hebben mijn dochters, net als de mama, weinig 'melodisch' talent.  Laten we hopen dat andere talenten dit kunnen compenseren... (babbel- of blogtalenten bijvoorbeeld???)
DIKKE PROFICIAT AAN DE VML HOEGAARDEN !