Pagina's

donderdag 17 februari 2011

Vrouwen met Vaart : Van Boerinnenbond tot Groep KVLV, verleden en toekomst

Op de foto : De nationaal voorzitster (zittend) en de directeur KVLV.
De boeiende geschiedenis vind je op  : http://www.vilt.be/Vrouwen_met_vaart_van_Boerinnenbond_tot_groep_KVLV
Ik ben als kind nog meegegaan met mijn moeder die bestuurslid van de Boerinnenbond was in Wange.  Je moest altijd zelf je bestek meenemen én op de feestvergadering werden de restjes melk uit de melkpotjes mooi bij elkaar gegoten en gerecupereerd.
Voor mij is Groep KVLV mijn thuis.  Het was een late ontdekking, nadat ik jaren bij een bank had gewerkt (ook leuk, maar niet hetzelfde).   Vooral de vergadercultuur is anders in een vrouwelijk bedrijf.  In de bank begonnen de vergaderingen om 17 u,  bij Groep KVLV stoppen ze dan.... 
KVLV bestaat 100 jaar.  Gisteren was er een feestelijk startmoment op de boot op de Vaart (zo hoort dat voor Vrouwen met Vaart).
Op dit ogenblik werken er 7000 vrouwen voor de groep, vooral in de dienstverlenende vzw's zoals Landelijke Kinderopvang, Landelijke Thuiszorg, Landelijk Dienstencoöperatief en Jobcoöperatief. 
Interesse ? Er zijn ALTIJD vacatures : http://www.groepkvlv.be/.