Pagina's

dinsdag 19 april 2011

Oude straatnamen op de radio, vervolg....

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/vlaamsbrabant/110419_Hoegaarden_Straatnaam
Heb wat uitleg gegeven over het project.  En dat er vroeger veel straatnamen veranderden omdat ze de naam van een burgemeester moesten krijgen.  Bijvoorbeeld : De Dotremontstraat was vroeger de Fabrikstrowet, de Putseysstraat was vroeger de Kafaistrowet, enz... Er werd mij tussendoor door Radio 2 gevraagd of ik de ambitie heb om ook ooit een straat naar mij genoemd te krijgen...   Dat vond ik nu eens een typische mannenvraag van de journalist !! (de hersenen van mannen werken precies toch iets anders dan die van vrouwen...)
    
Nee dus !   Geen straatnaam voor mij.  Bovendien is mijn naam veel te lang voor op een straatnaambord én... iedereen schrijft hem verkeerd.  Mét accent of 'lefevere' of 'lefebre'... ik zie het aan de 'google'resultaten op mijn blog.  Bovendien... als ik moet kiezen tussen een straat met mijn naam of een bier met mijn naam, dan toch liever het bier...  Of een ander lekker Hoegaards streekproduct ? 
Wat maakt het uit ? Mensen zijn zo vergankelijk en politici nog meer....  Misschien was ik wel een eendagsvlieg ??  (Maar dan wel één die genoten heeft van haar vlucht!)