Pagina's

dinsdag 26 juli 2011

zeer interessant nieuwtje gehoord in café De Venetiaen

Trouwe lezers van deze blog weten het : het gebeurt al wel eens dat het schepencollege van Hoegaarden op maandagavond, na de vergadering, een pintje gaat drinken in De Venetiaen (2 passen van het gemeentehuis).
'Schoenke', de cafébaas (buiten het café heet hij 'André) was gisteren zeer fier over het nieuwtje dat hij mee te delen had.   Misschien mag ik er nog niet alles over vertellen, want de laatste details moeten nog geregeld worden....  Er zou een cyclocross 'in de maak' zijn in Hoegaarden.   Zou tof zijn.  Cyclocross is veldrijden, dat had ik maar later op de avond door, ik ben zo geen sportkenner.  En bij cyclocross is het zo... hoe meer modder hoe leuker.   Ik zou het een aanwinst vinden voor Hoegaarden, ook veel duurzamer dan de sporten op 4 wielen trouwens....   Ik hou je op de hoogte als alles definitief is... Het voorlopige parcours ziet er alvast veelbelovend uit.