Pagina's

maandag 24 oktober 2011

Sinds... 9 jaar woon ik in Hoegaarden....

we zijn verhuisd in de week voor Allerheiligen, 9 jaar geleden.  Ik moet mijn tekst hier links veranderen (van 8 naar 9).
Twee verhuiscamions kwamen vanuit Bierbeek toe in de Bley, waarvan één camion bijna leeg was omdat ik heel veel door de kringwinkel had laten ophalen.
9 jaar al ! Vanaf wanneer ben je een échte Hoegaardier ???  Weet iemand het antwoord ?  Moet je daarvoor 'geboren en getogen' zijn of gewoon 'geïntegreerd', inburgeringscursus 'on the job' ??
Volgens mij ben je Hoegaardier vanaf de eerste dag dat je hier woont.  Vanaf dan begin je trouwens gemeentebelasting te betalen... En dan mag je ook stemmen voor je gemeentebestuur.  Nieuwe Hoegaardiers zijn bovendien vanaf de eerste dag dat ze hier wonen 'trots op hun dorp'.
Conclusie : deze week ben ik al 9 jaar échte Hoegaardier. (en ik ben er fier op).
Foto : bijles (?) over oude straatnamen en bier ?