Pagina's

woensdag 19 oktober 2011

Straffe Madammen aan de kookpot, op de kookmarathon van het Kouterhof Hoegaarden, als dat maar goed afloopt !!

Op de persconferentie werd het programma van de kookdemo's op de marathon voorgesteld : veel straffe meneren, onder andere de burgemeesters van de streek en generaal (vleugeladjudant van de koning) Claude Van de Voorde.  Claude gaat iets maken met 'eigen bier', heeft hij mij net verklapt (Cuvée van de Generaal van 't Nieuwhuys).
Mieke en Jan van 't Nieuwhuys gaan na zoveel jaren eindelijk weer de enige echte Val Virginal (recept Meester Guilluy?) stoken op de marathon.  En Geert van De Tuinen stookt een eigen likeur met kruiden uit de Tuinen (een heksendrank??)
Maar de grote verrassing voor mij was de volgende...er is ook een kookdemo van 'straffe madammen', zijnde Corinne Debaets en ikzelf (?)... Als dat maar goed afloopt... Zouden de organisatoren niet op de hoogte zijn van mijn (kwalijke) culinaire reputatie ??? Zouden ze mij omwille van mijn kookkunsten gevraagd hebben ?  Het is niet omdat je bij KVLV werkt, dat je al wat in Ons Kookboek staat, kunt klaarmaken...
Maar soit, ik sta van 14 tot 15 u dus te kokkerellen voor publiek.  Hopelijk mag ik pannenkoeken bakken, dat kan ik echt als de beste.  Echt samenwerken met Corinne (ik het domme werk zoals de eieren klutsen en zij de rest...) zal niet lukken, want we hebben elk een apart 'showfornuis'....
Komt dat zien.... 2 dagen aan een stuk culinair plezier in het Kouterhof Hoegaarden.  25 euro smikkelen à volonté, of alle drank aan 1 euro en de hapjes aan 2 euro.  Voor het goede doel (zie vorig bericht).
Ik heb een foto van een hapje getrokken (of wat had je gedacht), die foto heb je nog tegoed.