Pagina's

dinsdag 6 mei 2014

Mag ik u aanbevelen voor de verkiezingen in mei : Lore Fourie, jong vrouwelijk talent afkomstig uit Hoegaarden

Tja, zelf ben ik een'nieuwe Hoegaardier' en niet zo goed op de hoogte van de familieverbanden in het dorp.  Maar dat was zonder tante Josée (tante van Lore) gerekend, die als grootste fan van Lore mijn nieuwsgierigheid gewekt had.
Lore Fourie : Fourie is een veel voorkomende Hoegaardse naam, dat had ik zelfs als nieuwe Hoegaardier ontdekt.  Haar papa is een geboren en getogen Hoegaardier.  En volgens tante Josée (Vroentestraat) heb ik nog met Lore haar mama op de lagere schoolbanken in Neerwinden gezeten.
Ik vroeg aan Lore zelf eens om 'de Hoegaardse connectie' uit te leggen.  Hier komt het :
Mijn papa is opgegroeid en afkomstig van Hoegaarden. Mijn overgrootouders aan grootmoederszijde hadden een verfwinkel in de Gasthuisstraat, mijn grootvader was, denk ik, gekend als André de verver. Mijn oma Margriet woont nog in de Zavelputtenstraat, mijn nonkel woont in de Gasthuisstraat. Hij bouwt podia en bij hem heb ik altijd vakantiejob gedaan. Mijn tante is deeltijds logopediste in Mariadal, maar woont in Mechelen. Als kind kwam ik altijd naar de palmwijding en palmprocessie, nu gaan we traditiegetrouw elk jaar dan uiteten. Toen ik ongeveer 15-16 jaar was, heb ik enkele cursussen (buikdansen) gevolgd in het Paenhuys en kwam daar bijgevolg regelmatig. Op Parkhappening ben ik ook zo goed als elk jaar aanwezig geweest. 

Lore is afgestudeerd als Master Toegepaste Economische Wetenschappen KUL 2012 en woont in Landen.
Lore Fourie, nr 8 op de federale lijst !