Pagina's

donderdag 26 juni 2014

Morgen (Waals) literair feestje in Saint Rémy Geest

Uitgenodigd door Karel Sergen op de inhuldiging van een tweetalige literaire steen in Saint Rémy door burgemeester Wahl.  Daarna mag ik als schepen van cultuur, samen met andere Vlamingen, een gedichtje voorlezen uit Karel zijn dichtbundel, maar eigenlijk ben ik vooral fan van het gedicht dat Karel een paar jaar geleden voor De Tuinen heeft geschreven :
Gaarde

ik wil in bloemen en planten verdwalen 
op het pad van de hoegaardenier. 
ik wil in geuren en kleuren verhalen 
de zang van mijn natuurlijk plezier. 
vinden wil ik, geslingerd uit Eden, 
een heldere blik op het heden, hier.

Het leuke is dat onze administratie 'hoegaardenier' heeft vervangen door Hoegaardier, wat taalkundig wel juist is, maar dichterlijk een gemiste kans.  Maar soit, zo worden geschiedenissen herschreven...

Na het voorlezen (adres = bij de Linde???) is er BBQ, kunstvoorstelling en dorpsfeest.  En dat in Saint Rémy.  Het klinkt veelbelovend.