Pagina's

maandag 22 juni 2015

Drukke week zonder GPS (als dat maar goed komt....)

Maandag grote evaluatiedag van het werkjaar in Wijgmaal.  De traditionele picknick in het natuurbos zal in een vergaderzaal moeten gebeuren.  's Avonds ruil ik mijn dienstwagen in voor een vervangwagen (de mijne moet uitgeblutst worden).  Dit wil zeggen : een week zonder GPS terwijl ik gans het land moet afreizen...
Maandagavond schepencollege.
Dinsdag naar het hoofdkwartier van de CM, voor het werk.  In de namiddag op het gemeentehuis én samen met onze toeristisch medewerkster naar Meldert, ter voorbereiding van Open Monumentendag.  We zullen hopelijk een paar schatten zien.  Meldert heeft veel schatten, zowel van gebouwen als van mensen.  's Avonds op de avondzitting én overleg met een paar mensen van de grootste jeugdbeweging van Hoegaarden over allerlei subsidie opportuniteiten.
Woensdag moet ik mijn fiets pimpen voor het slotevenement van Met Belgerinkel naar school.  We mogen de mooist gepimpte fiets kiezen in de lagere scholen van Hoegaarden.
Donderdagochtend naar het OCMW van Antwerpen voor het nieuwe ambitieuze project van Stekelbees.  Het heet Instapje, een samenwerking met Kind en Taal vzw, Stad Antwerpen en Stekelbees.  Ik vertel er later meer over.
Vrijdagochtend word ik in Roeselare verwacht om 9 u.  (En dat zonder GPS !).  Om half 12 terug in Wijgmaal voor overleg.
's Avonds mag ik samen met onze schepen van economie een yurt openen in Rommersom.  Het is eens wat anders.  Mooi initiatief van Linda Hoeben die hier training en coaching voor expats in plant.  De expats in België zullen op deze manier onze mooie gemeente leren kennen.  Als schepen van toerisme zie ik dat wel zitten.  En... suggesties voor uitstapjes in Hoegaarden, die vind je tegenwoordig in overvloed op onze CD&V-site.