Pagina's

zondag 22 november 2015

Het opsommen van mijn agenda lijkt banaal tegenover wat er aan 't gebeuren is in Brussel

Mijn maandagochtendvergadering in Schaarbeek is geannuleerd.    In de namiddag vergadering op het gemeentehuis met ons Regionaal Landschap en in de latere namiddag met één van de nieuwe schepenen van Tienen.  (Sommige dingen stoppen niet aan de gemeentegrens).
Maandagavond ons wekelijks schepencollege.
 
Dinsdag naar het Pajottenland voor het bestuur van het Huis van het Kind.  Meer bepaald naar Bever, een uitermate kleine (faciliteiten)gemeente.  In de vooravond vind je mij op het gemeentehuis. 's Avonds bibliotheekraad in Hoegaarden.
 
Woensdag word ik verwacht in Beersel, ook voor het Huis van het Kind.  De lunchvergadering van 'het bureau' van Vrouw en Maatschappij moet ik brossen omdat ik er niet zal raken.  Spijtig, want het zou mijn laatste keer zijn, vermits ik de fakkel als regiovoorzitter doorgeef aan een geweldige dame, toevallig (of niet?) ook van Hoegaarden.
Woensdagnamiddag vind je mij op het voorleesmoment (tussen 2 generaties) : een paar Stekelbeeskleuters en de senioren van de CADO in Hoegaarden zullen leuke voorleesactiviteiten doen.
Woensdagavond
 
dubbelgeboekt.  Helaas zal ik de Portiva-vergadering (intergemeentelijke archeologische vereniging) moeten brossen om in Glabbeek te gaan stemmen voor de 2 Hoegaardse kandidaten voor de bovenlokale bestuursorganen van CD&V.  En… ik ga daar wegens Vrouw en Maatschappij met Wasabinootjes actie voeren voor 'meer pit in de politiek'.  Meer pit, dat komt meestal van vrouwen, maar ik ken toch ook heel wat mannen die pit hebben in de politiek.  Stefke Puttemans, geen vrouw, op korte tijd opgeklommen tot in de hoogste regionen van CD&V, is een hele wasabinoot op zichzelf, als het op pit aankomt.
Donderdag bijwerken op alle vlakken.  Wat loop ik achter.
 
Vrijdag terug naar het Pajottenland voor een vergadering.  Ik vrees dat ik een week tegemoet ga met ongeveer 15 uren in de file staan…. Maar kom, het is voor de goede zaak, of dat denken wij in de social profit toch allemaal….