Pagina's

zondag 13 november 2016

Wat valt er deze week te beleven voor mij ?

Al wat er voor mij te beleven is, kan ik hier niet opsommen.  Ik zal mij moeten beperken tot de activiteiten die ik heb moeten kiezen.
Maandag ga ik eindelijk nog eens naar mijn kantoor in Leuven (te lang geleden).  's Avonds schepencollege.
Dinsdag vergadering op het werk.  In de namiddag vind je mij op de schrijfopleiding die voor de ambtenaren wordt georganiseerd in Hoegaarden.  Als schepen van communicatie vind ik het heel belangrijk dat de brieven, teksten en mails voor inwoners duidelijk zijn.  Niet in het 'ambtenarees' ! De ambtenaren hebben al een vorming 'Klare Taal' van Wablieft in de vingers  : korte zinnen, geen beeldspraak.... opdat ook mensen waarvan Nederlands niet de moedertaal is, onze teksten begrijpen.
Om een voorbeeldje te geven :  Schrijf nooit in een tekst : 'je schrikt je een bultje'.   Anderstaligen denken dat je een bult hebt.  Deze dinsdag wordt de vorming gegeven door Creatief Schrijven en gaat het over 'wervend schrijven', met andere woorden : zorgen dat je lezers naar je activiteiten komen.  Al deze vormingen worden gefinancierd door de provincie Vlaams-Brabant, waar wij een subsidiedossier rond 'klare taal' hadden ingediend.
Dinsdagavond naar de openingszitting op het gemeentehuis.
Woensdag bij het zeer vroege ochtendgloren naar het Pajottenland voor een denk(voormid)dag van het Huis van het Kind.  In de namiddag vind je me op het gemeentehuis bij de diensten en 's avonds is het milieu-adviesraad.  Ik publiceer hier nog de agenda.  Hopelijk stelt er zich iemand van de huidige leden kandidaat als voorzitter.
Donderdagochtend overleg op het gemeentehuis met Portiva, die ook onze 'onroerenderfgoed consulent' zijn. 
's Avonds naar Beersel voor een overleg met alle actoren rond het kind. 
Vrijdag verzorg ik de introductiedag voor de nieuwe personeelsleden van het werk.