Pagina's

woensdag 22 januari 2020

Geef mij maar 'slow shopping' in Hoegaarden of gewoon Winkelhieren

Een heel artikel vandaag in de krant over of Hoegaardiers nu liever naar Tienen of naar Jodoigne gaan shoppen.
Eerlijk gezegd, wat mij betreft, vind ik het gewoon veel fijner om op zaterdagvoormiddag gewoon in Hoegaarden te shoppen. Ik doe het elke zaterdag.

Eigenlijk kan je perfect in Hoegaarden al wat je nodig hebt vinden, ook voor de wekelijkse boodschappen. Vlees van bij de boer in Overlaar, drank bij Prik en Tik, groenten op de markt, koffie in de wereldwinkel. Het neemt wat meer tijd in beslag, vooral omdat je sowieso tijdens het shoppen veel praatjes slaat met dorpsgenoten. Maar dat is net deel van de pret. En geef toe, wat is er nu leuker dan om na de markt, je fiets met je fietszakken vol groenten te parkeren (gratis!) en een koffie te drinken in de Venetiaen ? Leven als God in Hoegaarden.... Je kan het hier elke dag...

Wil je ook, net als ik en onze greeter Maria, weten hoe 'shoppen in Hoegaarden' een avontuur kan worden, laat je dan eens greeten door Maria :

https://hoegaarden.vlaanderen/hoegaardengreeters/service/maria/