Pagina's

dinsdag 13 april 2010

Mijn energiesnoeier is langsgeweest

'De energiesnoeiers' zijn een project van de Vlaamse overheid.  Je kan ze aanvragen via onze gemeentelijke milieudienst en dan komen ze een gratis (kleine) energiescan van je woning doen.  Voor ze vertrekken doen ze nog een paar (gratis) kleine energievriendelijke ingrepen.
Ik heb veel bijgeleerd, vooral over mijn energie'attitude', ook al was mijn rapport zeer goed.
Dit moet beter  :
  • laptops volledig uitzetten
  • gsm stekker uittrekken
  • alle oude lampen vervangen door spaarlampen.  Mijn snoeier heeft onmiddellijk een mooi exemplaar in de luchter in de living ingedraaid.
  • en... er waren nog 2 buizen in de kelder niet geïsoleerd. Zoals je ziet op de foto heeft onze snoeier dit euvel eigenhandig opgelost.
Ik heb nog een eervolle vermelding gekregen omdat ik veel gerief van de kringwinkel had staan (en het er ook telkens weer naartoe breng).
Wil je ook zo'n gratis energiesnoeier over de vloer krijgen : geef een seintje aan onze milieu-ambtenaar.  Hij heeft nog 20 beurten over (en daarna vragen we er weer nieuwe aan).
Je energierekening zal sowieso dalen nadien.
Het project is goed voor het milieu, maar ook voor de tewerkstelling.  Het is een erkend sociale economieproject.