Pagina's

donderdag 17 november 2011

CD&V Hoegaarden op de digitale snelweg

Met onze nieuwe CD&V website kon je al kennismaken (zie link hiernaast).  Je vindt er ‘wie is wie’ en elke dag een nieuw bericht.

Maar ook de sociale media worden ingezet om nieuwtjes te delen én vooral om met de burger in e-communicatie te gaan.

De meeste mandatarissen van CD&V Hoegaarden hebben reeds een facebookpagina.  Anderen plannen er één en nog anderen zweren bij het ‘face tot face’ contact.  Elk zijn keuze.

Omdat we allemaal nog iets kunnen bijleren (én omdat we een kenner Facebook in onze rangen hebben), kregen we gisteren een opleiding over the ‘do’s’ en ‘dont-s’ van Facebook.  Daisy Celis, ons jongste gemeenteraadslid, gaf hier een picobello opleiding over.

Ik weet nu ook alles over hoe ik mijn facebook moet beveiligen tegen ‘hacking’ (alhoewel, wie zou er mij nu willen hacken?) en over hoe je mensen kan ‘taggen’ op foto’s.  

Na 2 jaar op Facebook heb ik toch nog veel bijgeleerd tijdens de facebookopleiding van Daisy.  Zij is ook diegene die mij heeft kunnen overtuigen om 2 jaar geleden mijn eerste stapjes op Facebook te wagen.  Ik geloofde er toen niet in, maar na 2 jaar ben ik helemaal overtuigd.  Het verkleint de kloof tussen politiek en inwoners.  En Obama heeft er de wereld (een klein beetje) door veranderd.