Pagina's

donderdag 27 november 2014

Mannen zijn écht anders dan vrouwen, zeker op culinair gebied

Ik weet het sinds ik de liefde heb ontdekt (mijn grote!) :  Mannen zitten anders in mekaar dan vrouwen, zeker op culinair vlak.

Peter houdt niet van wat hij noemt 'gezond konijneneten'.  Ik wel.  Onze dochters ook, maar dat zijn natuurlijk ook vrouwen.
Een man houdt niet van gedroogde bessen, sla, geitenkaas enzovoort.  Geef mijn man maar een goede lap vlees, elke dag, liefst met een goede calorierijke vleessaus er bovenop.

Maar ja, dat is voor het ogenblik wel echt niet hip.   Zelf ben ik altijd ook wel een (kleine) vleeseter geweest (en een behoorlijk aanhanger van het zogenaamde konijnenvoer').  Maar sinds onze dienstvergadering op het werk ben ik gewonnen voor de keuken van Pascal Naessens.  Peter krijgt al honger als hij eraan denkt.  Voor hem zijn de hoofdmaaltijden van Pascal tussendoortjes.  Zelf ben ik er 'wild' van.  Geef Peter maar een stukje wild met kroketjes en veenbesjes en hij is tevreden.
Een man of een vrouw, het is toch fundamenteel anders.  Ik merk het elke dag, in kleine dingen.  Vrouwen kunnen professioneel, als bestuurder of directielid, ook uitermate zuinig zijn. Twee voorbeelden vandaag gezien, één professioneel en één politiek.  Misschien soms wel té zuinig.
Voor de rest : ik vind mannen geweldig.  Je kan er veel plezier mee maken, op een andere manier dan met vrouwen.  Het gevoel voor humor vind ik net iets leuker bij mannen dan bij vrouwen, dat moet ik eerlijk toegeven.

Maar soit : hier vind je het gerecht dat ik wel eens wil klaarmaken en waarvan ik zeker ben dat Peter zal vragen : 'en waar is mijn stukje vlees?'   :

Rauwe zalm met spaghetti van courgette (van Pascale Naessens):
http://koken.vtm.be/recept/rauwe-zalm-met-spaghetti-van-courgette