Dit bericht verscheen vandaag op onze CD&V website :
Met de organisatie Time4society, een organisatie die vrijwilligerswerk promoot bij werknemers van bedrijven, hadden CD&V'ers Carl Devlies en Marleen Lefevre de kans om (ten persoonlijke titel) mee te gaan met de eerste delegatie naar India. Ze bezochten (en ondersteunden) daar een aantal aangrijpende projecten, scholen, een weeshuis, een project ter ondersteuning van de bijenkwekers en nog veel meer.
Schepen Marleen Lefevre: 'Een bezoekje aan de ambassade stond niet in ons overvolle programma. Maar we werden TOCH uitgenodigd door de ambassadeur op het feest van de dynastie in zijn residentie in Delhi. De ambassadeur promoot vanzelfsprekend de Belgische bieren op deze receptie. Belgische bieren zijn quasi niet te krijgen in India, maar hij had toch Stella, Leffe en natuurlijk ook Hoegaarden in het drankassortiment voor het feestje zitten. Een praatje met de ambassadeur leerde mij, wat verschillende Indiërs mij al verteld hadden : van alle buitenlandse bieren is Hoegaarden het meest populair, maar het is helaas niet te krijgen. Het is trouwens ook een beetje dubbel als Indiërs uit de hogere klassen dit vertellen (lagere kasten hebben zelfs geen weet van het bestaan van bier - zij hebben andere problemen!). Hindi mogen namelijk geen alcohol drinken van hun godsdienst, (toch niet als er anderen bij zijn).'
Invoer van appelen en peren
'De ambassadeur had het in zijn dynastie-toespraak over de Eerste Wereldoorlog en Flanders Fields (er vochten toen zelfs Indiërs mee in het leger), hij had het over de Belgische bieren en over de Belgische Jonagold en de Conférencepeer. Vanaf nu zullen deze twee vruchten ingevoerd worden in Indïa (een reactie op de boycot door Rusland). We kregen allemaal een zakje met een appel en een peer mee. We hebben die uitgedeeld aan de buschauffeur en onze gidsen want zij kenden dat niet.'