Pagina's

woensdag 17 december 2008

gemeenteraad gisterenavond

Memorabel moment. Voor de eerste keer in de nieuwe raadzaal. De definitieve tafels zijn nog niet toegekomen, waardoor ik de hele avond last had van 2 tafelpoten die in de weg zaten (blauwe knie gekregen!). Een volledig verslag van de gemeenteraad maak ik niet, daarvoor dient het officiële verslag. Ik geef een paar items uit het vuistje. Burgemeester kon meedelen dat de deputatie de samenstelling van de Gecoro heeft goedgekeurd. Vanaf nu zitten er ook meerdere vrouwen in. Vreemd toch, in de bibraad zitten bijna geen mannen én voor de zogenaamde grondgebiedszaken moet je gaan schooien achter vrouwen... Zijn we toch anders ? Nieuw bib reglement werd goedgekeurd. Vanaf nu kan je 10 stuks uitlenen (voor de literaire veelvraten zoals ik) én de openingsuren zijn verruimd. May is voorzitter van de bibraad en ze doet dat uitstekend. Ook een echte boekenwurm trouwens, net als alle leden van het beheersorgaan. De dappere fietsers van het gemeentepersoneel (de groep fietsers wordt alsmaar groter) kunnen 250 euro vanwege de gemeente meenemen naar het glazen huis in Gent voor het goede doel. Bijkomende giften zijn natuurlijk altijd welkom én wie zich geroepen voelt om mee te fietsen, smeert alvast zijn benen in (ik laat dit aan mij voorbijgaan) ! Na het officiële gedeelte kregen we een rondleiding in het nieuw gemeentehuis én dronken we een witte. Ik heb wel heimwee naar onze oude toog uit het oude gemeentehuis. Wie wil, kan er trouwens zaterdag nog op bieden.