Pagina's

zondag 28 december 2008

jaaroverzicht 2008 Hoegaarden

Ook al stapelt het werk voor het nieuwe jaar zich al op, toch vind ik het belangrijk om eens stil te staan bij het afgelopen jaar. 2008 was een mijlpaal in de Hoegaardse geschiedenis, met een zeer droevige kant aan. We verloren onze burgemeester Frans Huon die zeer dapper, ook tijdens zijn zware ziekte, zijn plicht als burgervader volbracht. Maar het was ook het jaar waarin de familie Cauberghs een levensreddend toestel aan de Hoegaardiers schonk, dit ter nagedachtenis van Tom. Het was het jaar van de verhuis naar het nieuwe gemeentehuis, het jaar van The Block, en de eerste keer dat een nieuw verkozen Amerikaans president de officiële gemeentelijke speech haalde. In volgende berichten zal ik een paar Hoegaardse gebeurtenissen in het licht stellen die ik gekozen heb om in een jaaroverzicht te steken. Als zeer betrouwbare bron heb ik hiervoor niet mijn (ondertussen zeer gehavende) agenda van 2008 gebruikt, maar wel de steeds upgedate en overzichtelijke CD&V-Hoegaarden website.