Pagina's

maandag 31 augustus 2009

'speakers corner' in Hoegaarden ???

Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan het mooiste bushokje van België. Het bushokje op de hoek van de Doelstraat en de Tiensestraat (hoeve Cipers) raakt meer en meer bekend. http://marleenlefevre.blogspot.com/2009/08/het-mooiste-bushokje-van-belgie-staat.html en vandaag op de website van het Nieuwsblad wordt 'de lof der bank' bezongen door Raymond Billen. Binnenkort komen er misschien wel toeristen speciaal voor het bushokje. Of wordt het gebruikt als 'speakers corner' zoals in London ? 'Als je het eens wil zeggen', moet je daar zijn. In alle geval, de vaste klanten-babbelaars waren al van ver aan het wuiven toen ik vandaag met de fiets voorbijreed. Ik moest er even komen bij zitten om mee te discussiëren over hoe oud dit bushokje nu eigenlijk is. Er waren aanwezigen die beweerden dat het een paar jaar ouder zou zijn dan in Het Laatste Nieuws stond. Er werd mij vriendelijk gevraagd om dat eens te checken in de oude gemeenteraadsbeslissingen (tussen 1949 en 1953). Dat zal ik doen. U vraagt... wij draaien...