Pagina's

woensdag 17 maart 2010

Weer heel wat weetjes rijker, na mijn bezoekje aan Meester Guilluy

Om de laatste hand aan de flyer voor het brouwleerpad te leggen, heb ik vandaag vergaderd met Meester Guilluy.  Gelukkig had hij gezien dat we een zéér belangrijke brouwerij vergeten te vermelden waren.  De eerste brouwerij die eigendom was  van Loriers.  Ttussen de huurperiode bij Den Duc, hoek Vroentestraat/Tiense,  en de eigen brouwerij in de brouwtoren had brouwde Loriers in een eigen brouwerij in de Stoopkensstraat, waar nu de vrachtwagens van de brouwerij binnenrijden.
Ik heb ook nog een verrassing voor jullie : iets dat je nog nooit gezien hebt.  Maar ik heb nu geen tijd om de foto in te scannen.  Het is kwart voor 6, nog 2 vergaderingen te doen én nog heel veel werk tegen morgen.
Zowel Meester Guilluy als ikzelf raken helemaal gefrustreerd van het gegeven dat we niet voldoende tijd zullen hebben opdat hij mij alles over de Hoegaardse geschiedenis kan vertellen.  Elke keer kom ik met volle bladen vol toffe weetjes over Hoegaarden naar huis.  Mijn bron is onuitputtelijk, maar tijd hebben we te weinig...
Nu naar de vergadering van Toerisme Hageland, waar we beslissen wie de Hagelanddichter 2010 wordt. 
Mogelijks iemand van Hoegaarden ?????  Of toch niet ?