Pagina's

woensdag 22 februari 2012

Hippe manier van vasten : misschien moet ik het ook wel doen

Als braaf en gehoorzaam meisje van het platteland heb ik een mooie, brave, katholieke opvoeding gekregen.   Elke week naar de mis (tot mijn 16 jaar toch !), nog misdienaar en lector geweest én in het zangkoor gezongen (!!!)  Toch was ik vergeten dat vandaag de vasten was begonnen.
Maar tegenwoordig is vasten niet meer wat het vroeger was.  Je kan namelijk ook vasten op vlak van de sociale media.  Bijvoorbeeld 40 dagen geen facebook meer.  Er zijn erg vooraanstaande voorbeelden in de Hoegaardse parochie die daar vandaag mee begonnen zijn.  Het lijkt mij ook wel iets om te 'e'-onthechten.  Maar trop is te veel, ik ga het niet kunnen, temeer daar ik ook al echt aan het vasten (diëten) ben : geen snoep, geen chips, geen vette dingen..... Daar nog 'e'-vasten bij, dan ga ik lastig worden, vrees ik....  Bovendien kan iedereen wel echt zien als je aan het zondigen bent op facebook.  Toch maar niet voor mij dus, maar ik wens de 'e'-vasters oprecht veel succes.