Pagina's

woensdag 22 februari 2012

Mijn oude liefde duikt weer op...

Er is iets moois op komst met mijn Hoegaards lievelingsmonument.
Wie mij goed kent, weet welk monument in Hoegaarden een heel speciale plaats in mijn hart heeft.
Nu wil het toeval dat dit monument helemaal in het thema van Open Monumentendag 2012 past...
Prachtig... ik ga weer helemaal verslaafd raken aan het opzoeken van allerlei weetjes over dit monument in de gemeenteraadsnotulen van Hoegaarden.  In het Frans (tot.... ik weet niet meer welk jaar) en daarna in het Nederlands.  Misschien moet ik eens gewoon een nachtje doorbrengen op het gemeentehuis ?  Je weet maar nooit dat ik de bouwaanvraag of de plannen vind....  Waren er in Hoegaarden al bouwvergunningen in de 19de eeuw ? Ik vermoed van wel ; in Brugge alleszins wel.... We zullen het binnenkort weten.  En het moois dat op komst is...?  Beetje geduld, maar hou alvast op 9 september wat plaats in je agenda.