Pagina's

zaterdag 23 februari 2013

Niet met de zweep kletsen, noch den trommel slaan

Raadsbesluit uit 1875, ondertekend door L. Lefevre in Wange (waar ik ben opgegroeid.....)-   Ik wist niet dat ik ook in Wange familie in de politiek had, wel in Meldert, de nieuwe boer , maar die was net als ik 'ingeweken' of.... een 'vremde' zoals er soms wordt gezegd, maar dat vind ik zelf zo geen mooie uitdrukking.  Voor het raadsbesluit dat mijn mannelijke naamgenoot ooit heeft goedgekeurd (vrouwen mochten  nog niet in de politiek in 1875 :

klikken voor het raadsbesluit : Niet met de zweep kletsen, noch den trommel slaan  Het was een beetje een 'GAS'reglement 'avant la lettre'.  Erg actueel nu de geluidsnormen opduiken in de milieuwetgeving....
Foto : in bad in Rosdel voor de Revue van De Totale Waanzin.