Pagina's

woensdag 8 januari 2014

Antwoord gekregen van de NMBS over het betalend maken van de stationsparking

Een zeer mooie (getikte) brief in mijn brievenbus gekregen van de NMBS, als antwoord op mijn mail over het betalend maken van de stationsparking.
Het is een mooie brief, MAAR het antwoord staat mij niet echt aan, vooral omdat ik zelf een fervente treingebruiker ben, maar geen abonnement heb (ik moet maar een paar keer per week naar Brussel.....).

Hier komt het antwoord van het kabinet van de districtsdirecteur :

Geachte mevrouw,
Als NMBS-directie Stations zijn we inderdaad van plan om de parking voor auto's aan het station van Tienen betalend te maken.
Probleem is dat onze trouwe reizigers op bepaalde tijdstippen van de dag geen parkeerplaats meer vinden én dat we geen uitbreidingsmogelijkheden meer hebben.
Het dossier werd reeds doorgepraat met het stadsbestuur.
Bij het betalend maken heeft de klant met een treinabonnement/annex parkeerabonnement het voordeel van steeds een parkeerplaats te hebben.  Niet treinreizigers parkeren aan een commercieel tarief.  Ervaring leert dat dan de parkeerdrukte afneemt.  Ook het gebruik van de fiets wordt hiermee gestimuleerd.

Persoonlijke opmerking : ik zal weer meer met de auto naar Brussel moeten zeker ?  Ik zie mezelf niet helemaal verwaaid in Tienen met de fiets toekomen om dan de Raad van Bestuur in Brussel in sportoutfit voor te zitten....
Waarom niet een beetje een geïntegreerd mobiliteitsbeleid ?????  Ik ben een beetje boos !  De eerstvolgende kandidaat-parlementair die van het verplicht gratis maken van stationsparkings een punt maakt, die heeft mijn stem....