Pagina's

maandag 21 april 2014

AGENDA deze week : Nu nog in de zon in eigen tuin, maar morgen gaan we er weer helemaal tegenaan

Mijn werkweek begint dankzij paasmaandag maar op dinsdag.
Dinsdagvoormiddag is gelukkig de raad van bestuur van Kind en Preventie in Brussel uitgesteld, waardoor ik toch een halve dag op mijn kantoor kan zijn.  In de namiddag naar Pepingen (Pajottenland) voor 2 vergaderingen over het Huis van het Kind Pajottenland.  's Avonds op het gemeentehuis en om 20 u gemeenteraad.  Je bent welkom in de raadzaal.  Op de Algemene Vergadering van CD&V in Brussel zal ik dus niet geraken (ik vraag mij af hoe andere politici die in deze AV zetelen het geregeld krijgen om er te zijn?)

Woensdagvoormiddag overleg op het gemeentehuis met een externe organisatie.  In de namiddag vind je mij op grondgebiedzaken en heb ik een afspraak met een inwoner over een mooie gebeurtenis. 

Donderdag ganse dag in Brussel : eerste naar de Staten-Generaal van de buitenschoolse kinderopvang in het Vlaams-Parlement.  Vlaanderen wil de buitenschoolse kinderopvang 'opnieuw uitvinden'.  Minister van Welzijn Van Deurzen wil hiervoor aftasten in welke mate dit mogelijk is door lokaal samen te werken met andere domeinen van Vrije Tijd en met Onderwijs.  De ministers Muyters (sport) en Smet (Onderwijs) zullen ook hun woordje doen.  Zelf zat ik in de voorbereidende werkgroep van Kind en Gezin.  Eens zien of de ministers met de aanbevelingen uit het werkveld rekening hebben gehouden.
In de namiddag afspraak op Kind en Gezin over een andere kwestie.
Donderdagavond naar Hakendover voor de Raad van Bestuur van Regionaal Landschap Zuid-Hageland.

Vrijdag stuurgroep grensoverschrijdende Leader Hageland Haspengouw Hesbaye in Jodoigne.  Het wordt weer een (gezellige!) talenmengelmoes.