Pagina's

maandag 2 februari 2015

Mijn 'where abouts' voor deze week

 Eerst en vooral, waarom spreek ik over ‘where abouts’?  

Het gemeentepersoneel gebruikt deze vreemde (?) term ook.  Het is via een belangrijk Hoegaards ambtenaar vanuit de sportwereld het gemeentehuis binnengedrongen.  Naar het schijnt zouden wielrenners ook hun where abouts moeten bijhouden, dit om gecontroleerd te kunnen worden op het gebruik van doping.  Zelf heb ik veel over voor de politiek, maar doping gebruiken, dat doe ik toch nog niet.   
En… vermits ik geen geheimen heb voor mijn lezers, mag je gerust mijn where abouts weten :
Maandagochtend eerst naar gemeentehuis, bespreking met dienst cultuur en de voorzitter van de cultuurraad.
In de namiddag naar het werk om samen met een collega ons intergenerationeel boekje te finaliseren, ons projectenmarktje voor te bereiden enzovoort.  In de vooravond naar de kapper.  ’s Avonds, zoals elke week, schepencollege.
 
Dinsdagochtend dubbelboekt, maar ik kies voor Grimbergen, bestuursvergadering Huis van het Kind.  Dat wordt in de file staan, want ik moet er om 9 u zijn. Ik zal er te vroeg moeten weglopen, want om 12 u ben ik voor een lunchvergadering in het Vlaams Parlement uitgenodigd.  Ik vind het lovenswaardig als parlementairen hun commissies zodanig goed voorbereiden dat ze het betrokken werkveld vooraf willen spreken.  In de vooravond vind je mij op de avondopening op het gemeentehuis. 's Avonds word ik in Brussel verwacht voor de Algemene Vergadering van CD&V (dat wordt boeiend...) maar ik ben niet zeker of ik er nog raak.
 
Woensdag naar het gemeentehuis in de vroege ochtend.  De rest van de dag hou ik vrij om iets leuks te doen met mijn dochters (in de veronderstelling dat zij dat ook willen).  Ze hebben lesvrije week. ’s Avonds partijbestuur CD&V Hoegaarden.
 
Donderdag communicatie-overleg van de groep (Ons).  ’s Avonds Raad van Bestuur Regionaal Landschap Zuid-Hageland.  De locatie is leuk : In Den Ors in Orsmaal !
 
Vrijdag bijwerken en ’s avonds eten we onze gewonnen winterbbq op in het Kouterhof.  Op de quiz, die georganiseerd werd door de CD&V-jongeren,  hebben we een winterBBQ gewonnen.  Wel niet simpel om een gemeenschappelijke datum te vinden.  Binnenkort weer quizzen trouwens, in de quiz van het college in Meldert.  Het team Alpenden (foto) zal het zonder Peter moeten doen, die zit dan in München.  Ik moet hem vervangen, maar zelf ben ik eigenlijk alleen maar goed in de culinaire vragen...