Pagina's

zondag 6 september 2015

Agenda deze week

Dagdagelijkse activiteiten lijken banaal als je ziet wat er rondom ons gebeurt.  Maar hier is toch maar de agenda.
Maandag naar St Truiden voor het werk.  In de namiddag op het gemeentehuis en een zeer aangename afspraak met een dame die ik wil nomineren voor de wedstrijd Vrouwelijk Talent op het Platteland.  's Avonds schepencollege.
Dinsdag overleg op het werk.  In de vooravond op het gemeentehuis en 's avonds gemeenteraad.  Je bent van harte welkom om 20u in de raadzaal.  Zelf ben ik wat verbaasd over één van de bijkomende vragen van de oppositie.  Er wordt door een lid van de oppositie voorgesteld dat de gemeenteraad zou beslissen dat de raadsleden individueel (door hun zitpenning af te staan) in oktober Kom op tegen Kanker zouden steunen.  Allemaal goed en wel, het is een nobel doel om een goed doel te sponsoren, MAAR ten eerste sponsor ik het voorgestelde doel van Kom op tegen Kanker al jaarlijks, ten tweede wil ik in oktober liever de vluchtelingenhulp steunen en ten derde, ook al ben ik geen liberaal, vind ik dit voorstel volledig indruisen tegen de persoonlijke vrijheidsgedachte waar ik hevig voorstander van ben.  Met andere woorden, ik ga dat voorstel zeker niet steunen en zal in oktober wel zelf een goed doel kiezen.  Sinds ik een asielcentrum heb bezocht vorige week, weet ik het wel zeker.  Ik wil graag iets doen voor de jonge kindjes op de vlucht.
Woensdag gemeentehuis en 's avonds vergadering van de werkgroep Klimaat
Donderdag en vrijdag op planningstweedaagse met het werk in de Kasteelhoeve in Wange.  Hard werken.  Ik moet nog wat voorbereiden én er komt altijd huiswerk uit.

op de foto : de toestand in Calais.