Pagina's

zondag 8 februari 2009

voorbereiding toeristisch seizoen volop bezig

Misschien blijf je zelf nog liever even bij de kachel zitten, maar wij zijn al volop bezig met de voorbereiding van het nieuwe toeristische seizoen. De verbouwingswerken aan het infokantoor zijn volop aan de gang. De muren hebben een nieuw kleurtje en over een paar weken zouden ook de nieuwe balie en ander meubilair moeten geïnstalleerd zijn. De historische bierproefwandeling 'tussen pot en pint' wordt deze maand uitgeprobeerd en aan de pers en de regionale toeristische diensten voorgesteld. Groepen kunnen deze (lekkere) geleide wandeling reserveren bij het Infopunt. Op de foto : Johan Viaene, 1 van de 2 erkende streekgidsen die ons de biergeschiedenis van Hoegaarden letterlijk laten proeven. (foto genomen tijdens een andere educatieve uitstap).
Carolien van het infopunt is druk bezig met de evenementenkalender. Ik som alvast de belangrijkste gebeurtenissen op : - plantenmarkt in de Tuinen : 29 maart - palmzondag : 5 april - op een kier (open monumentenzondagen ism provincie) : telkens de 3de zondag van de maand gedurende 4 maanden : 19 april, 16 mei, 21 juni, 19 juli. Welke Hoegaardse monumenten deelnemen, verneemt u binnenkort. - 'Dorp op de kaart' in Outgaarden : boerderijenwandeling met expo's : 26 april - opendeurdag nieuw ingericht toeristisch infopunt (met animatie) : 3 mei - Dag van het park. Thema 'liefde in het park' (nog niet uitgeprobeerd...) : 31 mei - Steengoedwandeling Davidsfonds + dag Open Kerken : 7 juni - Voices : 20 juni - Prairietuindag in Tuinen : 27 sept Mogelijks ben ik nog vanalles vergeten. zoals : de kerken en de geosite zijn in het toeristisch seizoen op bepaalde dagen permanent open. Conclusie : elke weekend is Hoegaarden uw uitstap waard (en de mijne ook !). Sinds ik 7 jaar geleden naar Hoegaarden verhuisde, voel ik mij nog steeds op vakantie. Volgens mij gaat dat niet meer over.