Pagina's

zondag 29 maart 2009

Liefde in het park (vervolg)

Tja, De dag van het Park op 31 mei begint al wel de tegenhanger van Valentijn te worden ten huize Landsheere-Lefevre. Ben helemaal geen romantische ziel, maar liefdespoëzie uit de tuin haal ik graag van onder het stof. O my Luve's like a red, red rose, That's newly sprung in June: O my Luve's like the melodie, That's sweetly play'd in tune. Robert Burns (Schotland 18e eeuw) Dit is maar de eerste strofe van een veel langer gedicht. Een prachtig ritme, net muziek. Voor de liefhebbers : http://www.robertburns.org/works/444.shtml En wat heb ik vandaag bijgeleerd ? Dat Robert Burns zijn eigen historisch park heeft in Schotland (vlakbij de cottage vanwaar hij afkomstig is) : http://www.burnsheritagepark.com/park.htm In Alloway (Schotland) hadden ze eerst de dichter en dan het park. In de Tuinen van Hoegaarden hadden we eerst het park en dan de dichter (vorig jaar werd er een gedicht speciaal voor de Tuinen geschreven door Karel Sergen, zie foto. Gedicht staat geschreven op plexi-plaat bij ingang centrale laan).
gaarde ik wil in bloemen en planten verdwalen op het pad van de hoegaardenier. ik wil in geuren en kleuren verhalen de zang van mijn natuurlijk plezier. vinden wil ik, geslingerd uit Eden, een heldere blik op het heden, hier. karel sergen